wtorek, 22 września 2009

figa w wersji eleganckiej / Elegant fig, baked


Nadeszła pora na świeże figi. Nie wiem dlaczego, ale nienawidzę suszonych fig. Nie lubię jak ich pestki chrzęszczą mi między zębami. Ale świeże figi to zupełnie coś innego. W ich pestkach jest tajemnica i wyrafinowanie. Po prostu je uwielbiam. Mogłabym je jeść kilogramami bez żadnych dodatków i polepszaczy. Ale z fig można także stworzyć wspaniałe, efektowne i proste desery takie jak ten. Figi z mascarpone to nie tylko idealny deser na eleganckie przyjęcie, ale także na romantyczne wieczory we dwoje. Banalnie prosty i pyszny deser, który nie może się nie udać.



Składniki (1 porcja)
1 figa
1 łyżka serka mascarpone
1 łyżeczka dobrej jakości płynnego miodu
Kilka płatków migdałów

1. Natnij figę od ogonka do mniej więcej 1/3 wysokości na krzyż i rozchyl ćwiartki
2. W nacięcie włóż mascarpone
3. Całą figę polej płynnym miodem
4. Opcjonalnie upraż płatki migdałów na suchej patelni aż będą chrupkie
5. Posyp płatkami migdałów


English version:

Easy and Elegant fig

Finally fresh figs are in the season. I don’t know why but I find figs mysterious and refined. I simply love them. I could consume kilos of fresh figs every day without any additives or enhancements. Still however you can prepare wonderful, splendid and easy figs desserts like this as well. Fig with mascarpone cheese is not only a perfect option for elegant party but also for a romantic dinner with your loved one. Easy and delicious dessert that simply can’t go wrong.

Ingredients (1 serving)
1 fig
1 tbsp of mascarpone cheese
1 tsp of goud quality honey
few almond flakes for garnishing

1. Cut fig making a cross starting from the top and finish just above the bottom of the fig
2. Put mascarpone cheese in the cut
3. Glace with honey
4. Optionally roast almond flakes on the dry pan until crispy and golden
5. Sprinke with almond flakes

11 komentarzy:

  1. Zawsze mam problem jak podać figi A widzę, że można prosto i smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham figi, najbardziej w świeżej wersji, choć suszone też wsielbię.
    swiezych , pysznych, mięciutkich fig najadłam się podczas pobytu we Włoszech. U nas nie mogę nigdzie dostać takich wspaniałych fig, jakie tam jadłam.

    Mysle, ze ten deserek to kwintesencja smaku figi :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja zawsze jem tylko suszone,jakoś "żywych" nie moge nigdy trafić, a szkoda. Twoj pieknie się prezentują, a odkąd zobaczyłam u szarlotka to za mną chodzą. A teraz będą chodzić i szarlotka i Twoje figi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo eleganckie te Twoje figi
    podobają mi się

    one sa mi zupełnie nie znane
    raz jadłam suszone i mi nie smakowały

    ale skoro piszesz że świeże lepsze.. chyba powinnam spróbowac

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam swieze figi, jaka szkoda ze u mnie nie moge ich dostac

    OdpowiedzUsuń
  6. Proste, smaczne i rzeczywiscie eleganckie. SDwietny pomysl!

    OdpowiedzUsuń
  7. Figi i ich chrupiace w zebach pesteczki to jest to! A jeszcze jesli wygladaja tak pieknie jak u Ciebie to juz prawdziwa poezja smaku... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Popieram jedzenie surowych fig :) chociaż ja lubię lekko zapiekane :)

    OdpowiedzUsuń
  9. hmm suszone figi zjem aczkolwiek świeże są faktycznie 1oo razy lepsze, zwłaszcza takie zerwane prosto z chorwackiego, włoskiego lub greckiego drzewka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne te twoje figi :)

    Ja bym tak ostrego sera wrzuciła... Ale mascarpone tez brzmi tu genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzialam ostatnio piekne figi w sklepie, taki daser by mi bardzo smakowal. Musze koniecznie sobie zrobic:)

    OdpowiedzUsuń