sobota, 9 lutego 2013

Pizza z dynią, gorgonzolą i czerwoną cebulą / Pizza with pumpkin, gorgonzola and red onion

Uwielbiam pizzę, ale nie każdą. Te obce, konsumowane w pizzeriach, choć smaczne, najczęściej przyprawiają mnie o ból brzucha. Najbardziej lubię więc pizzę domową, na cieniutkim jak pergamin cieście i z niebanalnymi składnikami i taką wersją będę dziś świętować Międzynarodowy Dzień Pizzy. Już jakiś czas temu popełniłam przepyszną pizzę z botwinką (klik) a całkiem niedawno uproszczoną wersję pizzy, do której zamiast ciasta drożdżowego użyłam placków tortilli (klik), co było, nie chwaląc się, genialnym pomysłem. Obie pyszne, ale ta dzisiejsza jest jeszcze pyszniejsza. Jak zwykle niebanalna, cudnie kolorowa, słodko słona no i sezonowa. Zajadam  się nią z wielkim smakiem. Do ostatniego okruszka :-)

Do wyrabiania ciasta na pizzę używam specjalnego programu w swojej maszynie do pieczenia chleba. Jeżeli nie posiadasz takowej, zawsze możesz zrobić ciasto bez jej użycia, albo wykorzystać surowe ciasto na pizzę, które można nabyć w większości supermarketów. 

International Pizza Day can't be a day without pizza. I decided to celebrate this fantastic occasion with quite an original pizza version that is savoury and sweet in the same time, very colourful and delicious.

As for the pizza dough, I admit that I took advantage of my breadmaking machine during dough preparations. Fell free to use your dough recipe, mine, or use the ready-made dough, according to your likings.




Składniki na ciasto (dla maszynowców) (1 pizza o średnicy ok. 28cm) 
(scroll down for English)
112ml wody
0,5 łyżki oliwy z oliwek
0,5 łyżeczki soli
200 g mąki pszennej
0,5 łyżeczki suszonych drożdży

1. Umieść w formie do pieczenia składniki w następującej kolejności: woda, oliwa z oliwek, sól, mąka i drożdże
2. Wstaw formę do pieczenia do swojej maszyny
3. Włącz program do wyrabiania ciasta
4. Po półtorej godziny ciasto będzie gotowe
5. Wyjmij ciasto, szybko wyrób i uformuj okrągły placek.
6. Wyłóż placek na foremkę lub kamień do pieczenia pizzy lub na zwykły papier do pieczenia
7. Piecz w piekarniku około 10 minut w temperaturze 180 °C
Składniki na wypełnienie pizzy
ok. 200 g dyni (ja użyłam słodkiej dyni piżmowej), obranej i pokrojonej w cienkie plasterki
2 czerwone cebule pokrojone w półplasterki
ok. 100 g sera z niebieską pleśnią (ja użyłam sera Lazur), rozdrobnionego
olej rzepakowy

1. Na podpieczonym wcześniej spodzie pizzy wyłóż dynię, cebulę i ser lazur
2. Zapiekaj w piekarniku około 10 minut w 180 °C aż ser się rozpuści a dynia lekko zrumieni
3. Przed podaniem skrop kilkoma kroplami oleju rzepakowego

English version
Ingredients for the dough (for breadmaking machine) (pizza of a diameter of approximately 28cm)
112ml of water
0.5
 tbsp olive oil
0.5
 tsp salt
200 g
 of all-purpose flour
0.5
 teaspoon of dried yeast

1. Place all ingredients in the mixing mould in the following order: water, olive oil, salt, flour and yeast
2. Put themixing mould in you bread making machine
3. Choose the dough program (app 1.5h)
4. After 1.5 hour the dough will be ready
5. Remove dough and shape it into a pizza 
6. Transfer onto pizza stone of plain parchment paper 
7. Bake in oven for about 10 minutes at 180°C

Ingredients for filling for the pizza
around 200 g of butternut squach, peeled and sliced finely
2 red onions cut in halfmoons
around 100 g of blue cheese
rapeseed oil


1. Arrange butternut squash, blue cheese and onions on a prebaked pizza dough
2. Bake in the oven at 180°C for 10 minutes or until the cheese melts and butternut squach browns a little bit 
3. Sprinkle with rapeseed oil before serving

24 komentarze:

  1. Piza z dynią!
    Wspaniale.
    Ja też preferuję domową.
    U mnie ciasto wyrabiają moje dłonie.
    Wierzę w zawiązek dotyku i ciasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja Amber, to sama przyjemność wyrabiać ciasto, ale jak już się posiadło taką diabelską maszynę, co to umie wszystko sama wyrobić, to pamięć o tym jak cudownie jest własnymi rękoma wyrabiać ciasto gdzieś zanika. A wyrabiałam ja sporo ciasta oj sporo:-)

      Usuń
  2. Joanno! Ze wszystkich odmian pizzy jakie dziś widziałam, Twoja zdecydowanie wygrywa! Mogę zamówić taką na wynos?;)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki komplement dostać od Anny -Marii to nie byle co :-) Oczywiście, u mnie wszystko może być na wynos. Dla Ciebie zawsze Anno-Mario :-D Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  3. Nawet nie wiedziałam, że dzisiaj takie święto i na obiad zrobiłam swoim domownikom, własnie pizzę. Taką swojską, jaką najbardziej lubimy, z grubym spodem i mnóstwem dodatków.
    A Twoja jest bardzo smakowita i oryginalna no i bardzo pomysłowa.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, jakie wyczucie i intuicja Anucho :-) Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  4. Ciekawe, nietypowe zestawienie smaków :) Taki pizzowy eksperyment świetnie wpasowuje się w Dzień Pizzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Whiness, tym bardziej, że pizza wychodzi przepyszna, jeżeli oczywiście lubi się takie połączenia smakowe :-)

      Usuń
  5. How did I miss International pizza day?! We love pizza. I love the ingredients on this one. That is my food!

    OdpowiedzUsuń
  6. w tym roku nie świętowałam typowo.
    był za to placek cebulowy.. :]
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może dołączysz do zabawy w przyszłym roku...? Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  7. A ja wczoraj poszłam na łatwiznę i zjadłam mrożoną pizze (a fe!) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Aległodomorku, następnym razem koniecznie świętuj jak nie domową to chociaż taką w pizzeri :-)

      Usuń
  8. Ja niestety zupełnie zapomniałam o tym dniu pizzy a z chęcią bym zjadła :) Twoja wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też o mało co bym zapomniała, więc wiem jak to jest. Częstuj się moja więc :-)

      Usuń
  9. Z takim nadzieniem jeszcze nie jadłam. Coś czuję, że jest pysznie :}

    OdpowiedzUsuń
  10. Pizza <3 Ja dzień pizzy obchodziłam 2 dni wcześniej, nieświadomie.

    OdpowiedzUsuń
  11. pizzy z dynią jeszcze nie jadłam, ale wygląda bardzo bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń