niedziela, 24 listopada 2013

Cynamonowe prażone migdały / Sugared roasted almonds with cinnamon


Do tej pory zawsze cieszyłam się na wszelakie jarmarki przedświąteczne, bo oprócz wszędobylskim mikołajów i choinek mogłam też pożerać ogromne ilości słodkich, prażonych migdałów. Teraz brak jarmarku już mi nie straszny, bo taką słodką przegryzkę potrafię bez problemu, w kilka dosłownie minut zrobić w domu. Domowa wersja jest nie tylko dużo tańsza, ale i lepsza, bo mogę ją dodatkowo doprawić aromatycznymi przyprawami. Moje prażone migdały są na przykład mocno cynamonowe. Może właśnie dlatego znikają szybko w niewyjaśnionych okolicznościach :-)

Sugared, roasted almonds scented with cinnamon are perfect sweet snack for any season, although they taste best in autumn and winter. They are delicious, crunchy, sweet and easy to prepare. The only problem is that such almonds disappear quite quickly, so you'd better prepare a bigger batch :-)  






Składniki (scroll down for English version)
Inspiracja: klik
pół szklanki migdałów ze skórką ( 
4 łyżki cukru
1 łyżka wody 
1 łyżeczka cynamonu

1. W garnku, najlepiej takim z grubym dnem podgrzewaj na wolnym ogniu cukier, wodę i cynamon aż cukier całkowicie się rozpuści
2. Dodaj migdały i mieszaj bez przerwy
3. Mieszaj do momentu, kiedy cukier zacznie się krystalizować i będzie wyglądał jak piasek
4. Gorące migdały wysyp na papier do pieczenia i poczekaj aż odrobinę wystygną. 

Ingredients
Inspiration: click
0,5 cup of whole, raw almonds
4 tablespoons of sugar
1 tablespoons of water
1 teaspoon of cinnamon 

1. Heat sugar, water and cinnamon ona low heat in a pot (preferably thick bottom pot) until sugar dissolves completely 
2. Add almonds and stir constantly 
3. Stir until sugar starts to crystallize and resembles sand 
4. Remove almonds from the pot and arrange on baking paper. Allow to cool slightly before serving 

30 komentarzy:

  1. Wyglądają mega pysznie!!! Jarmarki świąteczne uwielbiam :). W tym roku wybieram się w tym celu do Niemiec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooooo woooow. Niemieckie jarmarki muszą być bombowe. Ja przerabiałam duńskie i byłam zachwycona :-D

      Usuń
  2. Z cynamonem muszą być ekstra! Ja robiłam takie migdały raz - w miodzie i rozmarynie. to była POEZJA. więc inne wersje też muszę wypróbować.
    A jarmarki świąteczke z kolei kocham za kasztany... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo miodowo rozmarynowe też muszę koniecznie przetestować :-) A kasztany jakoś u nas nie są megapopularne. Ja jadłam je raz i jakoś mnie nie zachwyciły bardzo mocno, buuuu :-(

      Usuń
  3. Uwielbiam takie migdaly. Tak, jak Ty zawsze wcianalam je na swiatecznych jarmarkach wlasnie :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz możesz je mieć w domu, na wyciągnięcie ręki :) Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  4. O mniam, muszą być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kusisz...
    Cynamonowe bardzo mi odpowiadają smakowo.
    Rok temu robiłam w miodzie i chili ,jako prezent.
    Też polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuszę, bo ja po to jestem, by kusić Amber :-) Miodowe na ostrrrro też zapowiadają się arcyciekawie :-)

      Usuń
  6. No cudnie, fajne na prezent dla przyjaciół :) o ile coś się uchowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. no proszę jakie to proste:) ha tez kupowałam takie bakalie zawsze na świątecznych jarmarkach:) będę musiała zrobić takie w domu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj warto, warto, bo prosto i taniej niż na jarmarkach :)

      Usuń
  8. Ojej, chyba nie przestałabym chrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo nęcące - czuję ich zapach:-)) Drugie zdjęcie przepiękne:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nęcą i kuszą zaiste. Cieszę się, że zdjęcie się podoba Marzenko :-)

      Usuń
  10. Tez uwielbiam ten przysmak! Zaraz biegnę do kuchni i robię, ale słonecznik i fistaszki, bo migdały mnie uczulają ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Śmiem twierdzić, że ze słonecznikiem i fistaszkami będzie równie pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pól szklanki???? Chyba na osobę..;)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihihihi, zaiste to skromna, nawet bardzo skromna porcja na jedną osobę ;-)

      Usuń